sobota 8. listopadu 2014

Osudové rozhodnutí (Lovkyně snů #3) od Lisy McMann | Recenze

Již třetí a poslední kniha ze série Lovkyně snů, to je Osudové rozhodnutí. Příběh mladá dívky Janie se pomalu chýlí ke konci. Ale jaký konec si pro nás autorka žijící ve Phoenixu, Lisa McMann připravila? Dočkají se Janie a Cabel šťastného konce a budou žít šťastně až na věky? Nebo jejich nabyté štěstí brzy skončí?

Upřímně nevím, co bych měla psát k ději. Nevrátíme se na půdu střední školy, objeví se tu jedna postava, která má co dočinění(?) s Jamie a celková pointa knihy je "vyber si menší zlo". Nevím kam se poděla ta jiskra, kterou jsem našla v předchozích dvou dílech, kdy mě bavilo sledovat vývoj vztahu hlavní hrdinky, zajímalo mne co se stane dál, chtěla jsem ať to skončí jedním velkým krásným a sladkým koncem. Tak u této knihy tomu bylo přesně naopak. Chtěla jsem to mít už co nejrychleji za sebou.

Od prvních stran mi přišlo, jako by sama autorka na to měla stejný názor jako já. Co nejrychleji se dobrat ke konci. Nemůžu říct, že by kniha neměla děj, ale byl pojat tak nějak vlažně. Přeci jen z námětu dívky, která se musí rozhodnout mezi hroznou a horší variantou své budoucnosti, která se musí starat o matku a ještě zjišťovat informace o jakémsi cizinci, se dá vyždímat pořádné drama. Autorce se to bohužel nepodařilo.

Díl je pojat jako subjektivní pohled na Janiein život. Když, ale ke všemu začne odhánět Caleba, začne si většina mladých čtenářek klepat na čelo. Když už jednou má přítele - a doufám, že mi všichni odkýváte, že to není jen nějaký úlet -, tak by se k němu měla chovat s respektem a důvěrou. Nemá být právě přítel ta pevná zeď, o kterou se člověk opře, když jde do tuhého?

Oproti minulým dílům tu chyběla akce. Žádná honba za drogami a spolupráce s kapitánkou a policií celkově.

Kniha mne zklamala, a už teď vím, že k sérii se nevrátím. Myslím, že by si člověk sérii přečíst měl, ale bez nějakého vysokého očekávání. Je to jednoduchá oddechovka, kterou člověk přečte během dlouhé cesty vlakem, nebo jednoho dne doma při nemoci.

Žádné komentáře:

Okomentovat